Instruktor: Alexia Monroe USA Kurs 2-dniowy (16 godzin)
Pacjenci żyjący z poważnymi chorobami przewlekłymi, są za zwyczaj pod opieką lekarską. Możliwe, że będzie ona konieczna do końca ich życia.
Terapeuci Bowena potrzebują edukacji, by zrozumieć wagę związku pacjenta z lekarzem, co pozwoli im zapewnić przewlekle chorym właściwą terapię uzupełniającą.
Wszyscy zgadzamy się z twierdzeniem, że spojrzenie holistyczne jest bardzo wartościowe, nie zapominajmy jednak, że obejmuje ono również korzystanie przez naszego pacjenta z medycyny klasycznej.
W szczególności w przypadku pacjentów z chorobami serca, czy nowotworami, powinniśmy być zorientowani najlepiej jak to możliwe w medycznych aspektach tych chorób. Zbyt często zdarza się bowiem, że terapeuta Bowena, mając jak najlepsze intencje, przyjmuje błędne założenia, wynikające z entuzjastycznego podejścia do swojej pracy lub nieznajomości tematu. Terapeuci często mają niewiele na poparcie swojej wiary.
Oczywiście powinniśmy wystrzegać się wyrażania opinii na temat klasycznych metod leczenia, jednak nie wystarczy ograniczyć się do myślenia, że skoro to jest poza zasięgiem mojego działania, to nie muszę tego poznać. Leczenie większości poważnych chorób zyskuje na połączeniu medycyny klasycznej i Bowena, więc powinniśmy rozumieć te zależności, by nieść najlepszą możliwą pomoc pacjentom.
Podczas drugiej części kursu Choroby Przewlekłe będziemy nadal odnosić się do wzorców chorób przewlekłych i kluczowych zasad Terapii Bowena i ich zastosowania w następujących dolegliwościach i terapiach:
- Choroby serca takie, jak arytmia, przyśpieszenie akcji serca i migotaniem przedsionków – rozróżnienie, leczenie farmakologiczne i protokoły dla każdej z nich.
- Zakrzepowa niewydolność serca, ostra niewydolność serca. Cholesterol (w tym historia liczb, fakty i mity), statyny.
- Nowotwór – pogłębiona analiza, w tym historia nowotworów i chemioterapii, co pomoże zrozumieć aktualne podejście medycyny klasycznej:
- Kompetentna odpowiedź na pytanie: ‘Czy moje palce mogą wchłonąć chemikalia dotykając skóry pacjenta?’
- Podejście umysł / ciało do różnych rodzajów nowotworu i różne wskaźniki powodzenia.
- Badania nad kodem genetycznym nowotworów, wgląd w nowotwór zwany potocznie rakiem piersi.
- Udary – typy, interwencja medyczna, standardowe programy terapeutyczne, a najnowsze protokoły lecznicze oparte na neuronauce.
- Sepsa – rozpoznanie symptomów i podjęcie działania,
- Stwardenienie rozsiane – różne typy, prognozy, programy lecznicze i terapie umysł / ciało.
- Choroba Parkinsona – głębsza analiza, nowe ćwiczenia –intensywny program leczniczy, badania nad wpływ muzyki,
- BPPV – łagodne napadowe pozycyjne zawroty głowy – charakterystyka, częstee pomyłki diagnostyczne, zabieg Epley’a,
- Półpasiec – charakterystyka wirusa, różna skuteczność leczenia, dwie szczepionki,
- Przykurcz biodrowo-lędźwiowego – analiza powszechnych błędów diagnostycznych, głębsze zrozumienie konieczności jego symetrycznej giętkości, ćwiczenie (SPB1) i jego prawidłowe wykonanie.
- Artretyzm – głębsze spojrzenie na medyczny punkt widzenia i leczenie.
- Niesterydowe leki przeciwzapalne: aspiryna, paracetamol, ibuprofen, naproxen i ich działanie. Nasiona konopii i extrakt marihuany. Opioidy a nadwrażliwość na ból.
- Refluks – objawy, leki i ich długofalowe działanie, naturalne podejście.
- Otyłość – plusy i minusy interwencji medycznej, nowe badania nad skutecznością okresowych głodówek
- Bezsenność i bezdech – głębsze spojrzenie na te dolegliwości oraz na mechanizm działania i długofalowe skutki stosowania środków uspokajających i nasennych,
- Depresja i zespół stresu pourazowego – farmaceutyki, stare i nowe badania nad ayahuasca, Ecstasy i leczeniem umysł / ciało.
Uczestnicy otrzymają obszerne wizualne i pisemne materiały (skrypt i prezentację PowerPoint) do podręcznego stosowania w gabinetach.
Zostaną zademonstrowane zabiegi na pacjentach w nietypowych pozycjach, by dostosować się do pacjentów z silnym bólem, ograniczeniami, hospitalizowanych, czy przebywających w hospicjum. Podczas tego kursu planowane są ćwiczenia praktyczne, a także czas na dyskusję, pytania i odpowiedzi.